Bengang

Assalamualaikum.

I am working now. But I stop doing whatever I'm doing . Because I feel terribly 😠

Aku bukan jenis kerja kuat, yang sampai bawak balik kerja ke rumah untuk setelkan. No I'm not like that. So sebolehnya lah, aku akan habiskan kat ofis, jadinya time memang kadang tak mengizinkan, kena sambung besoknya pulak. Tapi masa working hours tu, I try my best to settle everything sebab seriously aku tak suka nak susahkan colleagues yang akan kerja shift seterusnya. Serious aku tak suka. Coz if I don't like being treated that way, then I mustn't do the same to someone. End up, I go home very late, never on time.

Somehow, my partner in the department, T (a male grown-up) is totally the opposite. Yes, he might brings a lot of untung. Yes, he might be my senior. But for god sake, HE IS A TOTAL SUCKER. Takde work ethic langsung, kerja hala balai dan separuh jalan, and susahkan semua orang. Takleh tahan, bila dia datang lewat, balik on time. Setiap hari. Panas je hati sebab wtf sangat perangai tu. Lama dah aku perati perangai kerja dia ni omg memang tak boleh tahan lah kalau kena kat orang yang strict work ethic dia. Aku yang tak strict ni pun dah rasa nak pecah jantung tahan marah setiap hari.

Honestly, aku pernah tegur. Cakap baik baik memang tak lepas lah dengan T ni so aku marah one day, lepaskan semua. Yes marah lah. Aku sound, kenapa tak setel kerja, you buat apa je masa office hour I tengok you free je, you tau tak I go home very late everyday just to settle things that you can settle too. Macam macam lagi. Bukan nak ungkit, tapi aku penat weh. Penat. Hari hari balik lewat at one point tu I got so tired when I got home, taknak buat ape ape dah but sleep. WHERE IS MY LIFE! Aku tak kisah tau kalau department ni aku sorang yang jaga, so memang solely my responsibility to settle the workload. So penat tu, terpaksa tanggung since aku sorang kerja. Tapi ini department yang ada 2 staff tau. So? Patut ada teamwork, bantu membantu. Now mana dia teamwork? Dalam longkang beb, longkang.

W.T.F

Nowadays, the cycle happens again. I think this is the worst one. Paling tak boleh blah, dia la paling penat tu kan sampaikan masuk masuk ofis pepagi, menguap. Hekeleh engkauuu. Kau bukak laptop pun tak, kau dah menguap macam buat kerja segunung dah. Eeeeh bodoh gila aku rasa habit pepagi dia tu. Rasa macam nak tonyoh labu masuk mulut masa dia nguap tu. Eeeeii. I kill him billions of times in my head ni ko tahu!

Tolong laa kerja baru datang cepat. Tolong la dapat partner yang better. Tolongggggg 😫


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment