A Night At Kampachi





Assalamualaikum.

Sabtu 14 yang lepas, family aku lengkap. Semua balik rumah so parents aku happy gilsss. Disebabkan kat rumah ada 2 Octo babies (mak & adik aku), bapak aku decide untuk belanja makan sempena birthday. Kali ni ada kelainan sikit, dia nak bawak kitorang pi makan kat restoran sushi dekat Hotel Equatorial. Wowwwweee excited noks!


Jangan salah faham eh, pegi makan kat hotel setahun dua kali tak bermakna kaya atau apa. Haa. Aku pantang gila mindset manusia, oh kalau makan hotel je kaya. Makan hotel je kaya. Duh *roll eyes*

Aku cam terkejut jugak mak aku nak pulak makan kat restoran sushi. As far as I know lah kan, dia tak makan benda benda tak masak ni haha. Geli laaaa sakit perut laaaa. But! That night she ate sushi you owss! I saw her plate! Emergad sangat tu. Mungkin dia nak try benda yang berbeza kali ni kut, IDK. Atau mungkin nak enjoy herself sebab orang belanja kekeke. Oh well, as long as she's happy, the rest of us will be happy too :P


Sebab ni pertama kali buffet Japanese food, I have to write down my experience here. The price is not cheap, around RM120.00/nett. Tapi makanan dia banyak choice. For me banyak la, hang nak banyak mana lagi kan toksah dok tamak. Tak habis makan semua jenis punn. They have 3 stations: sushi station, goreng goreng and soup station, and buffet station. All 3 stations are included in the fee. Drinks tak berapa menarik, ada satu jenis je, apple juice hahaha. Tapi full house haritu, memang ramai yang datang makan termasuk mat salleh.

When we talk about Japenese food, ada benda yang was was. They use alchohol in cooking, so extra caution is needed. Ada satu chef melayu ni bagitahu sesetengah sos dorang diragui, so we all avoided it. Dorang pakai alcohol untuk sos cicah je, based on ape yang manager Kampachi ni bagitau. He's a Malay btw. All the food was superb, aku tak tahu la taste orang lain mungkin lain, mungkin depa rasa tak sedap kan. Tapi semua family aku suka, terutamanya bapak aku haha dia kempunan sangat nak makan Japanese food. Tiap minggu pun dok sebut Sushi King, Sushi King. Tskk. Kira penuhi kempunan dia jugak la alang alang tuuu.

Oh! This was my first time having mochi! Emmmm lembut chewy jeeee. Teringat ingat pulakkkk.



Anyhoo, it was such a good family dinner, one of the best so far. And happiest birthday to mama and Mecarah. Semoga dapat yang baik baik aje tahun ni, dan tahun tahun seterusnya. Tahun depan celebrate lagi ok!











Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment