Of Being In Love Again

Assalamualaikum.

The thought of being in love again has almost never existed. Tahu tahu ajelah aku ni solo entah berapa puluh bulan dah. Lama okay, bukan sekejap. Tapi takpe no complaint pun, sebab aku takde masalah sensorang dalam buat ape dan rasa ape pun, from the beginning of entah bila tuu. Hee.

Tu lah, bukan tak pernah lah cuba bukak hati. As I always said dalam blogpost yang lain (eh ada keee). Cuba dah haaa. Cuma tak terbukak hati. Ada jelah benda yang rasa tak kena tu. Mostly yang tak kena tu side aku lah hahaha. Eh ada jugak side orang lain ok. Sebulan dua tak contact, tup tup ada gepreng dah. Tulah orang kata, dah jodoh dia macam tu. Dah jodoh aku...takde, ape boleh buat. Ada jugak yang cuba untuk pegi dengan lebih jauh, tapi akhirnya stay as friends je. Tapi stay as friends tu takleh belah, it cannot happen okay. So ended up we stay as acquaintances. Better that way.

Takdelah terasa sangat if benda tak menjadi sebab we (me and the past guys) tak pernah serious pun. Serious as in sayang, cinta. Kalau cinta, lain cerita lah ade jugak aku meraung 10 minit everyday. Eh fiction sangat yee. Eh tapi betullah. Hati aku memang semacam keringnya bila tak attached dengan orang. Cruel tapi let's be true to ourselves, guys. No pretense.



Things kinda change lately. In an odd way. I met W in such an unthinkable way. Takpelah nanti nanti lah aku cerita yang itu. Pokoknya aku ni, lepas relationship yang lepas, dah buat akujanji yang bunyinya begini:

AKU JANJI TAKKAN JATUH HATI DENGAN ORANG JAUH LAGI

Haaaa engkau. Sekali dapat jugak. PJJ jugak iols. Hahahah. Tapi aku okay. Aku dah besar. Aku dah matang (sikit). Detu laaaagi lah matang haaha ada jugak aku stress sebab cool sangat. Aku dah boleh figure out things. Jarak tu tak terasa banyak pun, kalau hati dah ternyata sayang. Nak in relationship macam zaman muda dulu, aku dah tak berminat. Kita dah besar. W dah besar, aku pun dah besar. Bercinta dengan cara macam orang tua ajelah. Hahaha okayy bukan tua, tapi cara matang. Tapi maintain sweet ecehhhh. Takdelah tak sweet ape pun aku mana reti sweet sweet ni setelah sekian lama hati kayu. Kehkeh :P Kesian lahai pakwe ku ini, harap dia okay jelah makwe kayu satu machiam.

As long as perasaan tu mutual, then takde masalah. As long as we need each other, then takde masalah. Khennn.

So far, everything is good. Masing masing sibuk, tapi tak lupa masing masing. The perks of bercinta and berkarier at the same time. Kena juggle sikit lah. Not alot of time was spent for each other each day but somehow, rasa cukup semuanya lepas dengar suara dia. Aku memang jenis camtu tokleh nolong. Hahaha. Perangai? Tengah cuba kenal. I don't have issues. Dulu ada laaa haha sebab aku tak biasa. This boy right here ni pendiam yakmat I thought he's just not interested in me. Then lama lama rasa okay, it's okay. Dia pun dah jadi better than before. He's an individual after all. Asalkan takde split personalities sudah lah, jenuh pulak aku nak mengkaji masalah psikologi ni. Hahaha. Pokoknya buat lah kot mana pun hat baik baik asalkan dia bahagia, dah cukup lah untuk aku buat aku bahagia. Menyeringai sampai telinga wei. Sherammm kan menyeringai tu. Ahakss 😂

I strongly feel like I don't owe anybody explanations or my life stories. Usahlah kecam. Kecam pun aku tak heran ihiks sebab tahu pengecam terbabit memang bermasalah >< Lagipun blog ni aku rasa takde readers so aku pun whatever, teruskan menulis. Aku takde pegi canang kat instagram weiii ni haa tengok ni balak aku nii hencem takk. Kamon. That is so 2000. Ekceli sebab aku meluat gila tengok orang dok canang bagai walaupun aku sendiri pernah buat dulu. Sebab jealous? Mungkin. Who knows kan. Misteri kannn hahah. Main reason sebenarnya adalah rasa a relationship ni biarlah between 2 people. Senyap senyap ajelah kita pun. Ada weh member aku, sampai dah berkahwin, dia tak banyak post pasal suami dia. Biar action yang say it all. Gituuu I loike. Disebabkan aku rasa ini sebahagian daripada hidup aku, harus aku catat kat blog, at least. Eh lagipun kan ni blog aku sukati aku lah hahahah. Kita sebagai manusia mestilah nak benda menjadi kan, boleh pegi lagi jauh. Kalau takde jodohnya, takpe kita pikiaq kemudian eaaa. Whatever it is, he is a part of my life and will always be.

Think positive aje. Nanti yang baik baik aje yang akan datang, InsyaAllah.



Tetiba dapat mesej dalam kalut nak handle customer sampai tegang urat leher ceqq.
Teroih hilang tegang. Bukan hilang urat yee. Hahaha XD
I LOVE YOU TOO :)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment