Week 4: Hectic January

Assalamualaikum.

Allow me to bebel bebel kepam berminggu minggu weih lebam jari ni menahan perasaan sebak nak blogging kahkah mengadaaaa lahaii XD


WEEK 1

Haaaaa 2017 yeaaaaaa. I had a drastic and emotional start. First, had emotional turmoil on the new year night. Kebetulan balik kampung, so what choice did I have?? Melepak tengok TV sambil berfikir lah jawabnyeee. Pretty peaceful I tell you balik kampung ni, besok paginya wajib breakfast nasi dan sardin and ayam. Hahahha hai gemokss *tunjuk kepala sendiri* 😂

Gemoks sebab 2 hari breakfast makan nasik. Ko hado? Mihmih :P

Alhamdulillah. Nenek aku dapat helper baru lepas sekian lamanya. Aku tak suka nak panggil maid, coz the word itself doesn't sound right to me. So I prefer helper. Kakak tu (aiseh lupa pulak namanya) baik, cakap banyak jugak hahaha habis laaa nenek akuuu. Tapi at least ada lah peneman hari hari. So aku decide lepas ni nak balik kampong selalu kasi lagi gembira nenekku itu. Sebab siryes dia gembira gila bila aku balik tu. Dan sedih gila sampai nangis nangis bila aku nak balik Penang. Alahai. Along kelik jenguk mek selalu dehhhh.

Then. Then my first day of work was so rough I couldn't handle it any better. I mean, dalam diam, ku berharap ok tahun ni kerja dengan lagi ikhlas semoga terbuka luas rezeki Amin Ya Allah Amin!! Kerja dengan ikhlas yeeeaaaa. Omg. Naik tahun baru ni banyak gila kerja bertimbun wei sebab pakai sistem baru. Aku urut dada je haa hari hari seminggu ni sebab kalau tak, memang meraung aku kat situ sebab letih sangat. Aku memang ada tendency meraung kalau letih. Hahahha poyohhhh.

The weekend of 1st week, went to meet Jessie. Alahhh yang aku jumpa kat London dulu dengan adik dia tuu. Alahh amoi kecik kecik tuu. Hahahha marraaaah dia aku panggil amoi 😆 Tapi memang pun dia jelah amoi yang kekal dalam hidup aku ni. Terharu kannn. Kitorang taktau nak makan apa kat 1st Avenue tu sebab bukan kawasan kaklong tu (tercengang aku masuk mall tu pastu dalam hati menjerit ehhhh ada H&M!! Soo kampong.com 😂). So dia suggest pi makan kat kedai mamak. Aku dalam hati..eh biar betik dia ni makan mamak?? That... is just sooooo coool senang jugak aku nak belanja hahahahahha :P Ingatkan nak makan la dekat Deen Maju kan. Jalan kaki punya jauh weii dari 1st Avenue tu dah ketibas terokkkk. Sekali dah sampai, bapak panjanggggggg orang dok beratoq. Depa angkut dengan baby baby sekali. Sanggup tu. Tak sanggup nak beratur dapat giliran ke 40, kami pun cari nasi kandar lain yang terdekat. Tak famous pun takpa dah, kebuloq punya pasal. Dah kenyang, patah balik ke 1st Avenue sebab kereta aku park dalam mall tu, then kitorang balik rumah (tapi sebelum tu makan ais kaciangggg duluuu).




Tak sanggup la ambe


Alamakk sorry lupa nak bawakkan seluaq uolss




Nyah sepet shayeee *love*




Tempat tempat aku akan pegi kalau keluar dengan Jessie. Haha artsy fartsy forevahh la detuu




WEEK 2

That very Saturday jugak masa jumpa Jessie tu, actually aku pun dah rasa tak berapa sihat tapi aku biarkan je. Minum air je. Pastu berpanas petang tu, balik rumah aku rasa semacam dah. Lepas ikut parents dinner kat Syed Bistro (emmmm so so jeww food situ), aku order ayaq kelapa, balik tu terus demam teruk hahaha. Pagi besoknya lagi dahsyat, naik bintik bintik merah satu badan tambah dengan fever. Wah. Maka terciptalah blog post nii. A good experience tapi sorila tadak duit laaa nak masuk hospital lagi. Awat laaa GH Penang jauh sangatttt TT

Pssss...Saturday January 14 became such a memorable moment. Baik dari sakit, something else came up in. Glad that things were great for that day. *menari nari goyang tangan*


Gadis teko teh. Ketibas aku tunggu kat dapur gahah!




WEEK 3

Third week of January, I came back to office feeling good and as healthy as a horse. Tapi duduk aje kat kerusi, pasang laptop semua, aku terkejot berok tengok emel: PENDING READ 2,000 EMAILS. Berok pon boleh pengsan weh hahaha. Boleh kata a quarter tu tak penting tapi still, kena check satu persatu kot kot terlepas pandang. I'd been checking emails soooo slowly so it took me 5 days to read the unread emails. Fuh. Boleh menang award ni.

Then hari Sabtu Januari 21, aku, Jessie, Moo + baby Rania dan Jing Wen meet up kejap ramai ramai sebelum Jessie start kerja kat Singapore. Aku macam sedih jugak lah, dia baru panaih bontot sat kat Penang ni dah kena kerja kat luar Malaysia. Tapi kan happy pun ada jugak sebab yelah sekarang ni susah nak dapat kerja, so luck dia dapat offer secepat ni lepas dia grad. Ada orang even setahun pun belum tentu dapat job lagi tau so..yeah truly happy for my gal niiiii. GIRL POWER! Hmmmm dah fikir dah bulan 3 dia balik ni nak suruh belanja apeeee. Buhahahahhah!

Btw kitorang makan kat Sushi King eGate sana, senang dan dekat dengan Moo and baby. Omg. Cute sangat Rania ni. Tembun macam aunty aunty dia (satu aunty je tembun pun puhahah you guys know whooooo 😂). First time jumpa Rania tak dapat nak bergambaq sekali pasai dia baru umur 1 hari pastu asyik tidoq berak susu jeww so aunty takmau kacau. Kali ni aunty kacau gigit chiummm sorry not sorry yea Rania hahahhaa :P Seronok gila dapat meetup dewasa dewasa ni, story khabar memasing. Ah. Hope kekal berkawan sampai ke tua nanti, coz I really really love my friends yang aku rapat masa sekolah.

Nah video Rania satuuuu. Tembun shangaddddd.








Eiiii macam teddy bear gerammmsssss!!!



WEEK 4

Penutup bulan Januari ni, aku dan jemah USM meet up untuk mesyuarat dua-bulan-sekali kitorang. Hahaha. Busy weh semua orang, nak jumpa memang payah gilsss. Tapi if there's a will there's always a way kata orang so akhirnya lepas discuss, postpone dan sebagainya waktu best nak jumpa, kitorang berkumpul ramai ramai kat Nurul Ikan Bakar Januari 25 itu hari. Memula tujuannya Ika nak bagi fridge magnet dari Jepun (cantik khauuuuu) tapi dah alang alang, catch up sekali lah. Besar dah baby baby para mak buyung ni. Terasa tua gila hahha. Ifa akan beranak bulan 5 ni, Ika beranak bulan 7. Ah. Kena prepare duit nak beli dresses/cute shirts niiii gahhhhhh tak sabar lah!! I get to touch the babies (dalam perut lerr) too untuk ambik berkat. Nah aku tak percaya pun ambik ambik berkat ni (it's fun to say it anyhoo bueheheh) tapi best lah dapat experience dari orang terdekat. Membesar dengan sihat ya anak anak angkat sekaliannn.




Orang cuti pre-CNY, kami staff melayu kat ofis berpizza partayyy. Hmmmmmmmm inilah kebahagiaan


Early birthday present dari Mecaghoh. Shantekk takkk. Hahahahha paling hodoh aku pernah tengok *iCry


Now that January is over, I'm looking forward to meet February pulak. Hmm apelah agaknya yang ada bulan ni yea 😸


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment