Still Have It

Assalamualaikum.

All this while, I thought...I'm just not interesting/attractive. At all. Hahahah. Aktiviti aku serius tak banyak, macam kat bawah ni:

1. Pegi keja
2. Lepak dengan colleagues setiap hari waktu lunch
3. Balik keja
4. Tido
5. Lepak dengan gegirls sekalian sebulan ada dalam 2 kali
6. Drama korea hari hari
7. Cinema sebulan sekali. Jewww T.T

Aku tau. Paaaaaling tak menarik hahahha mesti fikir geee yam gedalaiffffff. Gahahah. Anyhoo, aku ok je dengan jadual yang sama ni. Benda rutin, kadang aku boleh je nak hadam. Kerja rutin je yang aku cepat bosan.

So bila masanya tu nak meet new people tu. Aku pun taktau nak selit kat mana. Bila nak meet, I met the wrong group of hoomans. Bila tak rasa nak meet, tertarik pulak at the wrong time. Ada sekali nampak satu lady kat lif ofis, eh macam kenal. Eh macam comel je. Eh nak kawan boleh tak. Haa dia ada aura yang buat aku rasa nak tegur, tu jenis aku. Tapi tetiba lif dah sampai level ofis aku macam..hampeh time ni jugak nak sampai. Yang wrong people tu, aih..lupakan. Sangat stressful dengan orang camni.

Persoalannya, bila nak cari somi dengan jadual camtu hahaha. Ofis aku ni pulak, pretty stressful jugak bila masuk bab ni. Memang ramai manusia kat tempat ni. But everyone looks way older, samada dah kawen, atau memang look old I can't even stop myself from seeing them as an ahjussi. Hahah hadoi lah. So kat situ, aku dah macam..err ok teruskan hidup pegi kerja balik kerja. Mati teruih cita cita nak mencari jodoh. Bahaha. (Eh btw, jodoh tu kena cari ya. Duk diam saja takdela jumpa somi kalau gitu gayanya. So jangan ingat perempuan tak payah buat ape duduk goyang kaki je, kalau laki nak kat perempuan, laki akan datang sendiri. That is a total nonsense.)

Sudahnya, aku anggap diriku ini sebagai ahjumma level dah. Lalu tak fikir hal jodoh lagi.

But today, I feel an extra ounce of confidence. Takleh blah kan haha tapi yes memang dapat confidence sikit. Tadi pegi ceramah di U, so kena join students dalam satu dewan kuliah. Tak tau lah perasaan aku ke apa, tapi dorang tengok aku semacam, girls and boys. Eh aku ni nampak tua sangat ke? Eh tudung aku herot ke? Seluar ni lusuh ke? Ah lantak, aku teruskan mendengar ceramah, boleh tahan menarik la sebab curious jugak wujud ke Hang Tuah tu? Jeng jeng jengggg~

Masa ceramah, aku perasan sorang guy student depan aku (selang 2 kerusi) asyik kalih belakang. To my seat. Sebab kanan aku takde orang, dan kiri aku is his own friend. Mungkinkah aku ini perasan. Tapi aku jenis selalu teliti kelakuan orang so aku rasa this student is keeping me on check. Gahah. He's cute btw.

From here, I can conclude that I still have it. I'm sure people will think I'm so desperate hahah whatev. I'm happy. Ingatkan bila muka dah tua ni orang dah pandang as macik dah. Hahahha. So...masih ada hope Yam. Dongibap!

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment