W16: Update

Assalamualaikum.

Post kepam. Hahahaha :P

There are so many things I'd like to mention here memandangkan ni jelah diari (setakat ni) aku. First mestilah pasal job kan. My working life is getting a bit better nowadays. Of course, kerja dah tepu so malas malas je sekarang haha. Kebosanan pun still ada. Eh tapi kerja jalan ok, tetap siap. Ada la beberapa part yang slack macam nak taknak call customer, and in the end I called in reluctant-but-have-to mode. Talking about ikhlas huh? Still long way to go. And of course, salary still doesn't allow me to keep more no matter how hard I try to save money. But I'm glad, this is the most relaxing job ever. Baguih la daripada berpanas terik, bersyukur sikit yong.

#STILLPRAYINGFORANEWBETTERJOBTHOUGH

Faktor lain yang membuatkan hidup bekerja lagi menarik, tak lain tak bukan colleagues aku. Makin lama aku kenal dorang, aku rasa makin selesa. We talked alot, we had several lunch sessions in a month. Working here is difficult enough, tapi ada part yang aku rasa ok, lega sikit sebab ada colleagues yang awesome, saiko cam dorang. Dengan aku sekali saiko hahahaha. So I think I can bear the pain of working here for a little longer.

Kuuuuut. Hahahahhaa.






I SUKA YOUUUUU. YOU SEDAP YOUUUU *heart-fingers*





Dinner dengan colleagues hari tu dekat tepi jalan. Tak ingat pulak nama restoran. Sedap baq hang.








Aku dan F decide untuk cuba Samyang ramyun yang tengah hot sekarang. Seriously aku pun curious apelah yang viral sangat pasal ramyun ni. Siap ada orang buat video lapse bagai. So kitorang singgah Giant, beli satu pek share 2 orang. Tak mampu lah nak beli sorang satu pek yang berharga berbelas/berpuluh ringgit tu dengan keadaan ekonomi yang gawat ni sebab PakJib. Hahahahaha PakJib tetibaaa. Malam tu kitorang rebus dan goreng, bongkak sangat so guna the whole sauce. Haa perencah dia tu yang killer tu. Ingat takdelah podeh sangat tu yang boleh bongkak tu. Rupanya...PODEHH TEROK! Hahahahaha. Aku terpaksalah makan batch by batch iaitu 1 suap setiap 5 minit, obviously aku makan ramyun sejuk. Tak tahan weh walaupun sedap. Serius sedap macam ketagih jugak perasa dia tu. Besoknya dodua pakat cherry berry kat ofis padan muka kahkahkah! Pasni makan Samyang hari minggu je senang nak pegi toilet :P



Ma new fav, F yang ajar makan ni hahahah komawooooo. Sedap pun sedap, murah pun murah.


I cooked. Once a year. Ahahaha. Complaint: terlalu pedas kari kau Yammmm -..-











Anti sosial ni semua ni haha









For Capati We Live. Hahahahahha. Sulaiman Capati dah exist entah berapa tahun dah, sejak aku kecik lagi dok makan ayaq tangan Pak Leman. Capati dia buat sendiri, so rasa sedap yang amat. Makan pulak dengan kari ayam/kari daging, walahhhhh, marvelous! Bubur chacha dia satu lagi fav aku, manis dia memang kena dengan lidah aku. Cuma tempat ni jauh sangat dari rumah so akan beli few times a month saja. Ok lah tu kiranya, dari tadak langsung pastu malam malam buta meracau "..capati..capati...".

Mitos sungguh hahaha.






These few weeks, muka aku naik ruam dan jerawat pada masa yang sama. Dua ni tak patut wujud togeder geder, disaster alamatnya. Aku pun tak tahu ape yang aku makan, stress pasal ape, dan lain-lain. In fact, tak stress pun, makin mengembang jerr..hahahhaa. Mungkin sebab tu lah kot, asyik makan oily food ke apa ke. So sekarang aku kurangkan dah, air manis pun aku cuba avoid kecuali neslo pasai sedap sangat hehe. Pasal isu berat tu, isk. Nak kata runsing, idok jugak. Tapi asyik fikir je hahahaha. So untuk kecikkan balik waistline, aku cari balik segala video exercise. Cari je baru. Buatnye idok. PEACE :p




We have 2 newcomers, Kim Kok and Beh-something (nama dia payah nak ingat ahakss). Company is trying to expand the operation: 24-hours support hence the hiring of new people. Aku rasa okay, this is acceptable. Tapi memandangkan profit company bukanlah bergantung semata-mata kat support teknikal, apa kata kalau expand dekat bahagian sales jugak kan. Sales tu yang boleh bantu lipat gandakan keuntungan kan. Aku bagitau dah kat manager, Mr. Ho, tapi dia kata bos ada plan lain untuk sales. Sampai sekarang tak jalan lagi plan beliau. Kalau aku pandai buat sales, memang aku buat walaupun idok lah aku suka mencari sales ni. Malewwww. Tapi masalahnya. aku tak reti method company ni, tadak sapa ajarkan. So kita tunggu ajelah ape yang bos dah plan tu, executed ke tak.



Pasta & steak date with abahji. I try my best to go for dates with him.








Last week, our gal, Sheri bertunang dengan Alfiq. Akhirnya! Awwwww gembira untuk kawan kita ni. She looked pretty, glowing (walaupun tunang je baru. Dah kahwin, glow macam mana aku pun tak boleh nak bayang hahaha). Aku pi majlis pertunangan Sheri dengan Mon. Banyak pancaroba yang aku lalui dengan Mon. Hang bayangkan lah, nak cari rumah Mon tu sikit punya susah berpandukan map yang dia bagi kat Whatsapp. Aku pusing pusing jalan yang sama tapi tetap salah jalan. Last last rumah dia dekat ceruk tu je, yang aku selalu lalu masa zaman pegi tuisyen dulu. Hahaha. Stress! Sampai rumah Mon, tumpang Zohor kejap then bertolak ke Bertam. By then, dah nak masuk pukul 3 petang hahahha lewat gila. Kira kitorang tetamu second last yang datang, orang lain pakat nak balik dah bahaa :P Takpelah janji still sampai dengan selamat dan makan sampai kenyang. OMG the food, banyak gila makanan. Macaroni goreng, kek, kuih, nasi beriyani, kambing, chicken, etc. Tak tahu pulak engagement party can be this food-plenty. We stayed until 6, takut jem pulak kat bridge. Aii..ni lah kehidupan orang pulau kalah ada hal kat tanah besar. Apa apa hal kena fikir pasal jam kat jambatan. Nasib baik tak banyak sangat kereta, aku pun ape lagi pecut laaa. Hahahaha.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment