My Ex Bestie

Assalamualaikum semua.


Semalam, saja scroll IG tengok profile orang satu persatu. Biasalah rumah takdak tv buat masa ni, takdak kerja, kita skodeng orang ja la kan haha. Nak pendekkan cerita, aku bukak lah IG someone yang aku assume, bekas kawan baik lah. Of course bekas, dari tindakan dia, takde makna nak simpan lagi. Ok so bukak IG dia, guess what? Kita dah dibuang dari friend list. Shocking eh? Tetiba sangat.

So dari situ, bukak FB pulak. Tak shocking bila benda yang sama berlaku. Aku semalam marah gila babi hahaha sumpah seranah betina ni kat laki aku, tapi dalam hati mostly sebab taknak anak dengar. Kenapa marah? Sebab aku terlalu kecewa.

Aku kecewa bila aku ni jadi tempat pinjam duit je selama berkawan ni. I should have known. Aku sayang betina ni, kurang dari sayang adik beradik sendiri, tapi mau faham lah takat mana sayang aku tu. Sebab susah senang masa kerja dulu, mana mungkin tak sayang. Tapi semua tu dibalas tahi jugak. Taktahu ape salah aku. Kenapa tiber sangat nak unfriend bagai. Takut? Malu? Annoyed?

Nak ikutkan, aku lagi patut annoyed. Sebab betina tak pulangkan duit aku. Beratus ratus tapi banyak ok. Boleh beli gelang untuk Azalea, tapi now takde dah lah. Biarlah duit tu, bukan tu isu dia.

Isu dia, betina ni shameless. Sudahlah pinjam duit aku dari April 2021 lagi. Dua sesi pulak pinjamnya. Lepas tu, takde adab meminjam. Weh...nak cepat weh, nak instantly kot. Sekarang jugak, arahan dia. Aku takkan lupa lah benda tu. Sesi kedua tu memang perit la aku nak terima. Ko bayang eh aku duk beli barang masa lunch break area ofis, tetiba call, cakap nak duit sekarang. Aku malas nak layan sangat, aku decide nak bagi bila dah masuk ofis la. Yelah duk beli barang kan. Pastu betina ni kalut duk call call aku banyak kali, suruh transfer sekarang kalau tidak suami masuk penjara. Kahkahkah. Laki u masuk penjara, biarlah. Bodoh sangat naik motor tak pakai helmet, siapa suruh? Bodoh kan namanya tu. Apahal aku pulak kena bayar saman engkau laki bini? Tapi atas dasar kemanusiaan dan kawan kawan, aku bagi lah RM250 instead of RM700. Bodohlah aku kalau bagi 700 kan. Tengok? 250 pun tak mampu nak bayar balik, ada hati nak unfriend aku.

Tak ke binawe perangai? Takde sifat thankful pun.

Lagi satu, aku last mesej dalam Ogos. Sampai sekarang tak pernah mesej or call dia pun suruh bayar balik, sebab last mesej tu dia cakap memang tak mampu, laki gaji cukup makan je. Belanja anak lagi, belanja laki dia lagi. Bro, pegi kerja offshore overseas, tapi gaji cukup makan macam tu je, baik kerja malaysia jelah. Aku fikir camtu sekali ooo one time tu sebab marah sangat. Then lepas tu tak cari dah la, aku rasa pegi mampos la depa semua ni, duit aku ni, aku taknak drama panjang panjang. Banyak lagi benda aku nak buat.

Alih alih, dia yang berdrama hahahahaha. Entahlah. First time jumpa orang camni, kesian pun ada. Kesian sangat. Very lowly perangainye, tak ku sangka. Sebab selama berkawan, berprinsip sangat orangnye. Tak boleh tengok ketidakadilan. Poooooodah. Hahahahhaa. Engkau tu dua kali lima je.

Aku takkan drama panjang untuk orang camni. Dia nak block, buang aku, does not matter to me anymore. Aku takkan pegi cari dia tho ada je alamat rumah bapak dia. Aku takkan buat ape ape. Will just sit back and wait things to happen to her, bad things. Memang aku doakan yang tak baik, sebab aku yang teraniaya di sini. Takkan aku maafkan, takkan aku halalkan duit duit tu.

Aku harap kau hidup susah, Sharon. Kau ingat ni, karma tu ada. Aku tak pernah buat tahi kat kau & family, tapi kau lempar tahi kat aku. U just wait for it. Tuhan tolong aku nanti, cepat atau lambat, kau akan merangkak cari aku.

Hari last mesej. See takde maki pun tho kesabaran aku menipis dengan perangai dia ni. Orang gila je tak marah member buat gini kat kita.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment