W50

Look at them pasta!



Assalamualaikum.

This week was pretty much hectic compared to the last few weeks. Macam biasa, keja makin bertambah. I wonder when lah kan keja akan berkurang. Nak dekat resign nanti kot. Hhahaha emm tak sabar jugak nak resign ni emmmm. But I'm happier these days so tak fikir sangat susahnya minggu ni.

Hari Rabu haritu, aku, Mon dan Jan lunch sekali. Been years (literally) since I last met Jan, pretty much stoked! Saja lah lunch sekali dan dia pun nak pass diari 2018 kat kitorang. She has been living in KL for more than a half year dah, so aku siasat sikit lah kan how's her new life there. Hectic, she said. And different from Penang. Aku macam dah gelabah sikit hahah. Wei takleh lah nak hectic hectic ni I'm such a slow person always taking things as slowly as I can. Boleh bayang yang aku akan struggle sikit lah memula tu untuk adapt dengan hidup di KL. But I don't mind, life is all about living it dynamically.







Dorang cucuk aku suruh pakai lipstik merah menyala ni. First time weh, and it remained there till we ended the night!


Hari Khamis hari tu, parents aku balik kampung dan tinggalkan aku keseorangan di pulau ni. Emmm. This is it. This is the time for me to enjoy it to the fullest HAHAHHA JAHAT ENN. Bukan apa, selalu nak pegi mana nak buat apa memang akan report. But this week, I don't haftaaa. Yeayy. So aku ajak colleagues aku, Farah dan Kirah sleepover kat rumah aku. Lepas kerja, aku ambik Farah kat rumah dia, then ambik Kirah pulak dan balik rumah aku. Lepas Maghrib, kitorang gerak pi restoran kat area rumah aku ni je. Senang takyah gi jauh jauh. The food there, as usual, was amazing. Aku dengan Kirah ambik pasta carbonara (I LAFFFF CARBONARA!), Farah ambik ayam. Tho the food was expensive, aku happy asalkan housemate for the night aku ni puas makan. Then we headed to QB for Jumanji, twas amazing! Nora bagi 4 bintang! Lepas habis movie dalam 12.40am tu, kitorang gerak balik rumah. Tapi! Singgah lepak McD kejap dekat area rumah aku sampai pukul 2 pagi hahha. Emm boleh kata lepas geram jugak lah selama ni macam kena restrict time keluar, this time takda restriction. Who wouldn't be glad kan?





This one smells gooooooood I think he will smell good in this!


Babysitter dan babies.


Lama gila tak minum root beer.


Chicken apatah. Sedap gilsssssss.




Jumaat pulak, adik bongsu aku balik rumah dan bawak kawan dia sekali untuk sleepover. Meriah sikit rumah ni kan. Sebab kitorang semua dah letih malam tu, order Dominos je. The next day tu baru keluar rumah. Aku pegi keja, dorang berdua pegi QB awal sikit dari aku. That Saturday morning was hectic. Boss skype aku tak berenti dari pagi, ada berlanjutan sampai 1 jam setengah. Stress aku tau, dengan makan lewatnya, buang air pun kena postpone dulu, it was crazy. Tapi aku cakap dalam hati, pi mampos lah dengan kerja hahahah. It's not gonna end anyway. So aku buat apa yang patut, sharp pukul 1pm aku punch out dan terus pi QB. Misi QB haritu adalah untuk tengok movie dengan bebudak ni, pastu cari perfume baru. Emmmmm. Misi habiskan duit sebenarnya hahahaha. Aku singgah makan dulu kat Sushi King. Since I was alone, I get to sit faster than anyone else walaupun datang lambat hehehe. The power of doing things alone. Lepas makan, terus pi cinema untuk Ferdinand. I tell you, the movie is fantastic. Cute gila and the storyline is also good.

Dah habis movie, adik aku dengan member dia balik, dan aku teruskan misi di QB. Dekat kedai perfume tu, mak aih rambang mata. Aku cari satu set untuk aku sendiri, which is so nice I will show you the box nanti. Pastu survey one for baby boo pulak. Aku tak reti beli barang lelaki, tapi set yang pekedai tu suggest wangi gila so I will bring him again next week so that he can choose any he wants.

At night, I was so damn tired already tapi!.. tetap ada energy nak keluar lepak. Kasi chan lah hahahhaa. Aku ajak Kirah dan Farah lepak kat McD Bayan Baru, habiskan saki baki malam Sabtu sama-sama. It was odd. Few weeks ago kitorang tak rapat camni. Tetiba sangat ni semenjak Kirah dapat offer tempat baru. Oh well. Life can be funny anyway *shrugged*





Today, had to wake up earlier than usual nak bagi makan anak orang. Aih...susah hati jugak na rumah ada tetamu ni. Kena bagi makan, semua kelengkapan cukup, etc. Baru rasa senang hati. Nanti aku dah berumahtangga esok esok, kena urus suami pulak emmmmm. No complain yam, no complain 😊


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment