W19

Assalamualaikum.

Ah...I don't know, rasa lega sangat weekend ni boleh duduk rumah dendiam tak keluar pegi mana mana. Beberapa minggu ni sangat meletihkan, I spent hours a week doing OT to settle my current cases. Kesian customer dapat agent cam aku hahaha. First email cepat je bagi, second, third dan seterusnya selowwww je respon. So sorry, you are frustrated, I know. I am too. But doing my best during my free time after work to sort things out. It works.

22 April hari tu, Azuani dan husband datang Penang lepas hantar adik dia pegi akademi apa entah di Kedah tu. So alang alang tu, kitorang (aku & Wani Bahari) turun pegi town sebab dorang duduk area sana. Wani cakap nak bawak pegi makan roti canai kat Gemas Road, so aku ikutkan ajelah walaupun takdelah berapa berkenan nak makan roti canai pepagi haha iols bukan morning person serta breakfast person. Tapi kan, amazingly, aku rasa roti canai dorang lagi sedap dari roti canai banjir kat tengah town tu. Idk what's the name tho. 

Aku tengok member aku ni makin cantik pulak time pregnant ni haa. Kecikkk je perut dia. Adalah gesel sekali dua buat amik berkat wheee. Time do flies, huh? Dulu datang sini belum kahwin lagi. Sekarang dah nak dapat anak dah. Moga moga semua selamat untuk member aku ni.




Not my kinda roti canai, but sedap enough. KENYANG GILSS

Glowing kan mother-to-be niiii





A week later lepas meetup dengan member member, aku join hiking dekat Taman Negara. Aku ni memang tau, suka sangat nak cari bala bila takde bala hahahha. I'm not sure why tapi aku fikir positif je yang hiking ni boleh rapatkan hubungan dengan colleagues. Yelah aku kan budak baru, bukan kenal sangat dengan dorang ni semua kecuali yang duduk sebaris dengan cubicle aku. Emm.. ternyata hiking ni 'a blessing in disguise). Penat dia kan Ya Allah macam nak tercabut jantung ko tahu! Aku tak tau yang jarak hiking ni 10km! Memula jalan tu ada pathway, kitorang lenggang kangkung je. Pastu dah start naik bukit tu, it was endless! Dari pukul 8.30 sampai pukul 10.30 kitorang hike, ko ghase kurus ke idak? Semua orang cakap seluar dah melonggar hahaha it was supposed to be a joke tapi memang betul seluar longgar! I lost 1 kg bruh how intense was the hiking?? Fuh. Dah sampai kat teluk tu, lega sangat weh. Aku takdan nak amik gambar ape semua sebab nak enjoy scenery, nak hilangkan penat yang kekal sampai ke esok hari. Then depa ajak main beach ball pulak dahhh. I kenoooott TT Tapi teringatkan yang aku takkan mai dah, redho lah hahah. Bermain lah kita untuk setengah jam yaa.

Balik tu, kitorang naik bot sebab tak sanggup nak hike balik. Ko gila apa? Lagi 10km?? Oh tidak laaa sanggup, turun pulak 2kg karang haha. Nak naik bot tu pun ada jugak pancaroba dia. Ada yang patut balik hiking, tapi pegi naik bot so terlebih muatan dan terpaksa amik 3 bot (patutnya 2 ja). It's not cheap tau. Satu bot boleh cecah ratus I think sebab muat 12 orang maksimum. Nasib baik setel last last tu. This is so far the worst hiking experience ever, aku janji takkan datang hiking lagi. Naik bot takpe, dibenarkan hehe.














Parut jerawat kat dagu tu susah gila nak hilang, idk why. Been months already. Tapi tengah pelan pelan nak hilang so macam lega sikit.

My baaaaaabyyyyyyyyyyy

Sekarang guna BB cream ni sebab Laneige takde stok untuk BB refill. Diorang suruh beli dengan bekas sekali so harga dia jadi RM160 tu yang aku jadi nak marah tu. Tsssk. So aku decide tukar angin and went for this. It's so long lasting (dalam aircond la tapiii), walaupun ada satu tone jew. I just hope this will last foreverrr hahha tak sanggup dah nak beli banyak kali weiiii



Khamis lepas hari terakhir untuk Hanis (tudung merah) so aku stayback kejap sambil buat OT sampai pukul 8am. Hahahah wehhh dahsyat gila dengan mengantuknya lagi. Then bergambar sakan weh untuk satu jam ermmm. Hanis ni selalu bantu aku, dia la buddy aku dulu. Rileks je dia, customer marah pun cool lagi. Aku kalu, nangis dahhh. Aku harap kerja baru ni bagi lagi banyak manfaat kat dia, bagi lagi mudah nak perabis degree dia yang dah berapa tahun tu sampai tuan badan sendiri pun letih apatah lagi kita yang mendengar cerita ni kan. Terima kasih Hanis untuk semua tunjuk ajar!






Pegi makan sushi king tadi siang dengan family, amazingly mak aku nak makan hahhaa biasanya dia takmauu. Kenapa eh terasa extra sedap semalam walaupun aku salah order edamame salad yang entah apa apa lalu diabaikan tu? Hhahaha. Lama dah tak keluar ramai ramai camni hmm bila lagi niii TT



Ya tu lah summary beberapa minggu aku. Tak sempat nak catit semua sebab aku pun dah malas sangat dah ni aku lagi prefer nak tido atau berdrama hehe. But well, something than nothing khenn. Semoga kita semua terus kuat tempuh hidup ni. Yam, next week OT lagi ok cari duit lebih pastu gi makan sedap sedap ok. You deserve it *tepuk bahu sendiri*


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment