W4: New Job for a New Year

Assalamualaikum.

It has been a while, isn't itttttt? I was so busy with life: watching never-ending episodes of anime so kinda abandon social media stuff. Jenguk jenguk gitu je lewww malas nak masuk campur hal orang. Hidup sendiri pun seperti tongkang hampir pecah, baik aku jaga tongkang aku khen.

Anime update: Fairy Tail Ep. 1. Lagi 100 lebih episod lagi hahahha matilanakkkk.

Actually kan, I'm busy sorting out my life. Bermula dengan cari kerja baru. Penting ni, terpaling penting dalam hidup aku buat masa ni. Even penting untuk parents aku hahah dorang nakkkkk sangat aku berhenti kat company Y ni. So bad, till I feel so durhaka for not able to find a job yet. Hahaha durhaka hover angaddd 😂 But Alhamdulillah, I get never-ending support from my family and close friends. Lebiuuuuuu *fingerheart* *sroll Jobstreet lelaju*


Iols balik kampung minggu new year tu nak jenguk nenek iols. Mecarah jemput dan hantar ke rumah. Duduk meggelek pinggang dua hari satu malam (BEST GILA DAPAT BERMALAS MALASAN BAQ ANG), then pegi duduk dengan Mecarah kat kampus dia. Uuuu I loike. Dia bawak pegi makan kat tempat western fave dia, tetiba jadi fave aku jugeee. Sedap gilsss carbonara dia.


Cuz the uncle let us tangkap gambar with the tudungs as background. Rare ok.


Sesi ngopi pertama dengan Kirah sejak bergelar staf Exabytes ni. Fuh. Ingat senang nak makan dengan Exabytes. HAHAHAHAHHA. Dari cara bercerita, nampak macam first week tu happy happy time untuk dia. Aku lagi happy sebab dia happy, takyah terperangkap dalam company ni cam aku. Emm.


Coz it rained alot early of the month. So mak aku PAKSA aku pegi beli kasut getah kat Giant. Yang ala ala crocs tu. Aku cam...eeeeh hodohhh takmauuuu. Sekali pi Giant, fehhhh cun cun pulak kasutnya. Sehari lepas beli tu, terus aku pakai dan kebetulan sangat hujan petangnya tu. Memang sampai lenjun seluar tapi asal kasut tak rosak sudehh.


Dating lunch pecal ibuuuuu. I lafffffff 💓


Decide untuk keluar explore town awal bulan haritu (lepas dapat gaji ehem). Si Farah ni belum explore sepenuhnya so moh lah kita bawak dia jenjalan menghitamkan kulit ahakss ><


At one of the clan's jetty. Sakit ontot sisss TT First time lepas sekian lama ni naik beskal. Dah lah tak reti imbang, naik beskal redah town pulak tu. I tell you, these girls are crazy. But know what? I am crazier, sebab balik rumah dengan selamat petang tu dalam tak boleh imbang pun gahahahahaha!


Paling nak cuba ni memula tu pastu jadi paling tak berkenan hahaha. Susah gila nak makan! Apeni! Dah lah besar gedebak, pastu cepat je nak berair sudahnya semua pakat buang. Memang tak beli dah lepas ni.




Lunch date dengan Farah minggu ni dekat Boat Noodle. First time aku try ni so kena masuk blog ahahahasss. I don't think I will come here often, setakat nak makan Sangkaya dia (lafff) dengan ayam goreng tu jelah. Noodles tu boleh laaaaa setakat nak cuba.


Beli kek kat tepi ofis. I loike. Kek dia tak kering, sodap pun sodap haa. This was yesterday, the day I had my second interview yang tak best tuuu. Hahaha.





This month, I had 2 interviews. First is a large company at Bayan Lepas FTZ. This is my fourth interview at FTZ. I was nervous, but I think I did well sebab tu memang job scope aku: customer service. Nasib baik lahh soalan tak susah namateyy cam Dell tuari kalau tak aku balik dari interview tu terus mengerekot di bawah gebar mengenangkan nasib. Emo sangat kalau tak dapat jawab interview elok elok tau. Company ni MNC, dan jugak kerja shift malam. MATILANAKKK. Aku memula tu tak bagitahu parents bila dapat interview 1st level dengan agensi perkerjaan tu. Sebab yelah, benda tak pasti kan. Pastu tetiba pulak boleh pass wihhhhh tanjat aboy. Aku buat ujian komputer tu pun takdan nak jawab betul betul weh, memang halai balai sangat. Alhamdulillah, pass level 1. I was myself, I answered everything I knew and was honest, so that's it I puas hatiiii takde penyesalan pun.  Cakap pasal keja dia yang shift malam kan, aku cam takut jugak lah kang sambil buat support aku terrrr berdengkur hahaha emm possible je. Tapi tula,  benda baru so aku jadi excited nak cuba. Lagipun bukanlah nak keja lama cam 2, 3 tahun. Setahun tu cukup lah, amik pengalaman shift malam.

Ah! Mak aku bagi doooo keja malam. Amazing takkkk.

Tapi tulah, cakap banyak pun, ni baru interview stage hahaha. Kalau dapat, syukur yang amat. Kalau tak dapat, takpelah bukan rezeki aku kat situ sokayhh.

Second interview? Maleh cakap HAHAHA. Pasal marketing punya job scope eeeh memang idaklah. Tak suka langsung benda benda marketing apa semua ni so setakat ni aku memang tak willing nak cuba. Jawab IV pun I dunno I dunno hahah sebab sumpah tak tahu nak market company tu. Aku taktahu lah kenapa dorang panggil aku tskkk. So for this one, I don't expect much from it so takdapat pun tak terasa sangat sedihnya tu.


Can't wait to see what February will offer to me.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment