W51




Assalamualaikum.

One more week to new 2018 YEAYY HEYY. I'm thrilled *dancing in my bed*.



Tahun depan ada banyak plan yang nak kena execute. Nak cari tempat baru untuk tido makan mereput, nak cari kerja baru yang gaji up berganda ganda *mata bersinar*, nak hidup mewah dekat KL macam IGers famous yang lain (diizinkan untuk berangan, Yam), dan lain-lain. Fuh. Kuala Lumpur. Takleh imagine hidup jauh dari pulau ni. Tapi excited jugak nak duduk kat tempat baru biar merasa sikit hidup di perantauan. Uiceh. Sekali baru sampai sejam dah meraungggg.

Ok settle down to the next thing, I had a great great weekend. W was back in Penang, boleh keluar dating dating wiewwhewwww I loike. I think dah nak 3 bulan sejak last jumpa September lepas that is freaking long ago! Camtu lah LDR, the sour part of it. But it makes me appreciate more of the times that is spent on him, wouldn't waste any of it.



Last week mak aku balik dari kampung, dia pass cincin yang nenek aku nak bagi kat kitorang adik beradik. Aku pun tak pasti cincin ni untuk apa, tapi mak aku cakap dia saja bagi untuk semua cucu cucu. Ni jelah tinggalan yang ada dari nenek aku. Dia siap tanya kat mak aku bila aku nak balik KB sebab dah lama sangat tak balik, since  raya haritu. Ada nak half year jugak. Tengok la camna, ada rezeki awal tahun nak balik kampung kejap.


The girls in our office, excluding one senior colleague.


Eeee pose takleh gedik lagi dua ekoq tu hahahahhaa.  Ni jelah yang aku rapat semenjak dua menjak ni. Dorang je faham situasi kerja aku sebab nasib kitorang sama so jadi tempat luahan perasaan dan kongsi idea. Haaa gituuu intelektual sangat kongsi idea padahal merepek ape lah entah. Hahahhaha. Seminggu lagi untuk kerja dengan Kirah sebelum pindah masuk Exabytes.


We had pecal ayam Relau for lunch on Tuesday. Hari yang agak malang untuk colleague aku, Farah. Aku naik motor dengan Kirah, bonceng kat belakang. Pastu dari lane kiri, nak ke lane kanan sebab nak masuk simpang tapi kitorang stop dulu tepi jalan since jalan sibuk. Kirah dah stop dah. Si Farah ni boleh pulak sambil dia bergerak ke depan, sambil tengok belakang. Then ter-rempuh motor Kirah hahaha hadoila nasib tak kena kaki atau apa kan. Tapi Farah jadi gabra, kesian aku nengoknya sampai tak lalu makan. Sehari jela gabranya hahha tak insof pongggggg.


Jumaat lepas, hari yang malang sekali lagi untuk Farah, and the rest of us. Plan memula tu nak makan kat Awet Muda Sg. Dua, pastu dah kat tapak pesta tu, boleh pulak tayar motor Farah (aku naik dengan dia) pancit. Aku gabra gila dah lah jalan sibuk, panas terik, pastu tak tahu pulak mekanik terdekat sebab tak familiar kawasan tu. Pulak ni first time kena tayar pancit, jadi mengong terus aku taktau nak tolong camna hahah. Not helping at all, tapi nasib baik dorang tau ape nak buat dalam situasi camni. Kalo aku laaaa, nangis dah wehhhh.


Joined W's family day dekat tepi pantai. A picnic one. My family has never done this before, I mean duduk tepi pantai lepak camni sambil BBQ, mandi laut. Dulu we couldn't even basah satu badan pun hahha sebab renyah nak bersihkan dan salin baju apa semua. Piknik ringan la orang kata. But theirs is the more extensive one, siap bawak khemah semua. Amazing. Coz this is my first time joining such thing. Aku taktau apa protokol pegi piknik, tapi boleh assume macam potluck lah kan, like masing masing bawak makanan sendiri untuk share dengan orang lain. So I baked a carrot cake the night before, and brought it the next day. Malu wehhh takut tak sedap sebab ni first time aku buat kek. SERIOUS! Tapi jadi pulak hahha, orang makan la jugak maknanya edible. Yassss. Lega hati.


Harini baru boleh jumpa baby properly. Had coffee time with W and updated each other with our life progress. Except that part aku takde progress hahha, part dia la ada progress. I'm happy tho. Things are going great for us this year. Moga next year lagi bertambah sukses, ya sayang 💖




Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment